Instrukcja użytkowania eUrzędu

Instrukcja użytkowania

Korzystanie z możliwości załatwiania spraw w eUrzędzie Urzędu Miejskiego w ........................ wymaga założenia przez interesanta wirtualnego konta na stronie https://kochanowski.eurzad.org


Jest to warunek konieczny uzyskania dostępu do części transakcyjnej eUrzędu. Poniżej opisujemy jak założyć konto i jak je obsługiwać.

Jak założyć konto w eUrzędzie?

  1. Na stronie głównej https://kochanowski.eurzad.org kliknij w link „załóż konto”, aby otworzyć wniosek o założenie konta.
  2. Wniosek należy wypełnić i podpisać podpisem elektronicznym kwalifikowanym (na wniosku znajduje się przycisk podpisz ) oraz wysłać do Urzędu (na wniosku znajduje się przycisk wyślij ). Formularz nie zezwoli na podpisanie, jeżeli będzie zawierał błędy lub niekompletne dane.
  3. Na podany we wniosku adres Twojej skrzynki pocztowej (email) otrzymasz informację, iż wniosek został odebrany i czeka na urzędową weryfikację. Do czasu pozytywnej weryfikacji wniosku przez Urząd zostaje założone Twoje nieaktywne konto. Na konto możesz zalogować się ze strony https://kochanowski.eurzad.org , ale nie możesz z niego wysyłać wniosków.
  4. Po pozytywnej weryfikacji Twojego wniosku zostaje wysłane powiadomienie na Twój adres skrzynki pocztowej (email) i Twoje konto w eUrzędzie zostaje aktywowane. Od tej chwili po zalogowaniu się możesz w pełni korzystać z możliwości eUrzędu.
  5. Jeżeli Twój wniosek o założenie konta nie zostanie zweryfikowany pozytywnie skontaktuj się osobiście z Urzędem Miejskim w ..........................., aby uzyskać informację w tej sprawie.

Obsługa konta:

  1. Zaloguj się do systemu eUrząd Urzędu Miasta w ....................................... na stronie https://kochanowski.eurzad.org podając swoją nazwę użytkownika i hasło
  2. Aby załatwić sprawę urzędową za pośrednictwem systemu eUrząd wybierz opcję 'Wyślij wniosek on-line '
  3. Klikając 'Szczegóły' wybierz z listy dostępnych wniosków formularz dotyczący Twojej sprawy
  4. Po kliknięciu "Otwórz formularz " zostanie zainstalowany i uruchomiony darmowy program ebCommunicator.
  5. Wypełnij formularz. W niektórych sprawach formularze zawierają możliwość dołączenia plików uzupełniających wniosek.
  6. Podpisz elektronicznie podpisem kwalifikowanym wypełniony przez Ciebie formularz, używając przycisku 'podpis zgłaszającego' . Formularz nie zezwoli na podpisanie, jeżeli będzie zawierał błędy lub niekompletne dane.
  7. Po podpisaniu wyślij formularz do Urzędu Miejskiego w .................................. (na wniosku znajduje się przycisk wyślij ).
  8. Potwierdzeniem przyjęcia Twojego wniosku do rozpatrywania przez Urząd Miejski w ...................................... jest otrzymanie przez Ciebie na Twoje konto w eUrzędzie Urzędowego Poświadczenia Odbioru. Jest to prawnie wiążący dokument elektroniczny potwierdzający przyjęcie Twojego wniosku przez urząd.
  9. Od momentu wysłania, będziesz na bieżąco informowany za pośrednictwem komunikatów e-mail o czynnościach wykonywanych przez Urząd Miejski w ........................... w Twojej sprawie. Sprawdzaj pocztę, a po otrzymaniu wiadomości sprawdź stan Twoich spraw w Urzędzie Miejskim w ................................... .
Wytworzył:
Udostępnił:
Ostatnio zmodyfikował: