Instrukcja użytkowania eUrzędu
Instrukcja użytkowania
Korzystanie z możliwości załatwiania spraw w eUrzędzie Urzędu Miejskiego w ........................ wymaga założenia przez interesanta wirtualnego konta na stronie https://kochanowski.eurzad.org
Korzystanie z możliwości załatwiania spraw w eUrzędzie Urzędu Miejskiego w ........................ wymaga założenia przez interesanta wirtualnego konta na stronie https://kochanowski.eurzad.org
Jest to warunek konieczny uzyskania dostępu do części transakcyjnej eUrzędu. Poniżej opisujemy jak założyć konto i jak je obsługiwać.
Jak założyć konto w eUrzędzie?
- Na stronie głównej https://kochanowski.eurzad.org kliknij w link „załóż konto”, aby otworzyć wniosek o założenie konta.
- Wniosek należy wypełnić i podpisać podpisem elektronicznym kwalifikowanym (na wniosku znajduje się przycisk podpisz ) oraz wysłać do Urzędu (na wniosku znajduje się przycisk wyślij ). Formularz nie zezwoli na podpisanie, jeżeli będzie zawierał błędy lub niekompletne dane.
- Na podany we wniosku adres Twojej skrzynki pocztowej (email) otrzymasz informację, iż wniosek został odebrany i czeka na urzędową weryfikację. Do czasu pozytywnej weryfikacji wniosku przez Urząd zostaje założone Twoje nieaktywne konto. Na konto możesz zalogować się ze strony https://kochanowski.eurzad.org , ale nie możesz z niego wysyłać wniosków.
- Po pozytywnej weryfikacji Twojego wniosku zostaje wysłane powiadomienie na Twój adres skrzynki pocztowej (email) i Twoje konto w eUrzędzie zostaje aktywowane. Od tej chwili po zalogowaniu się możesz w pełni korzystać z możliwości eUrzędu.
- Jeżeli Twój wniosek o założenie konta nie zostanie zweryfikowany pozytywnie skontaktuj się osobiście z Urzędem Miejskim w ..........................., aby uzyskać informację w tej sprawie.
Obsługa konta:
- Zaloguj się do systemu eUrząd Urzędu Miasta w ....................................... na stronie https://kochanowski.eurzad.org podając swoją nazwę użytkownika i hasło
- Aby załatwić sprawę urzędową za pośrednictwem systemu eUrząd wybierz opcję 'Wyślij wniosek on-line '
- Klikając 'Szczegóły' wybierz z listy dostępnych wniosków formularz dotyczący Twojej sprawy
- Po kliknięciu "Otwórz formularz " zostanie zainstalowany i uruchomiony darmowy program ebCommunicator.
- Wypełnij formularz. W niektórych sprawach formularze zawierają możliwość dołączenia plików uzupełniających wniosek.
- Podpisz elektronicznie podpisem kwalifikowanym wypełniony przez Ciebie formularz, używając przycisku 'podpis zgłaszającego' . Formularz nie zezwoli na podpisanie, jeżeli będzie zawierał błędy lub niekompletne dane.
- Po podpisaniu wyślij formularz do Urzędu Miejskiego w .................................. (na wniosku znajduje się przycisk wyślij ).
- Potwierdzeniem przyjęcia Twojego wniosku do rozpatrywania przez Urząd Miejski w ...................................... jest otrzymanie przez Ciebie na Twoje konto w eUrzędzie Urzędowego Poświadczenia Odbioru. Jest to prawnie wiążący dokument elektroniczny potwierdzający przyjęcie Twojego wniosku przez urząd.
- Od momentu wysłania, będziesz na bieżąco informowany za pośrednictwem komunikatów e-mail o czynnościach wykonywanych przez Urząd Miejski w ........................... w Twojej sprawie. Sprawdzaj pocztę, a po otrzymaniu wiadomości sprawdź stan Twoich spraw w Urzędzie Miejskim w ................................... .
Wytworzył:
Udostępnił:
Ostatnio
zmodyfikował: